Guide: Valg af online regnskabsprogram

Et regnskabsprogram er ikke bare et regnskabsprogram. De findes nemlig i mange afskygninger og prisklasser. Denne guide giver dig et overblik over de forskellige muligheder. På den måde kan du blive godt rustet til at vælge det program, der passer bedst til netop dig.

Der er mange ting, du skal tage stilling til, når du skal finde det regnskabsprogram, der passer bedst til dig. Med det rigtige regnskabsprogram kan du spare meget tid og mange administrative kræfter. Det kan derfor godt betale sig, at du sætter dig ind i, hvilket program, der egner sig bedst til dig. Som det allerførste skal du beslutte, om du vil gøre brug af et online eller et offline regnskabsprogram.

Online eller offline regnskab?

Med et online program kan du tilgå dine regnskaber fra alle platforme – hvis bare der er internetadgang. I mange online regnskabsprogrammer har du desuden mulighed for at sammenkøre flere systemer, så du eksempelvis har regnskaber, lagerstyring og lånhåndtering det samme sted. Herudover har du mulighed for at tilgå programmet fra hele verden. Det samme har din revisor, og du er derfor fri for at skulle sende et opdateret regnskab til ham/hende manuelt, hvis du foretager ændringer med mere. Ydermere er online regnskabsprogrammer yderst brugervenlige, da de ofte er meget simple og lette at anvende. Et onlinesystem kræver dog– som ordet antyder – at du har adgang til internettet, når du vil arbejde heri.
Omvendt behøver du ingen internetforbindelse for at arbejde i et offline system. Dog er disse programmer ofte mere gammeldags og ’tunge’ end onlineprogrammerne. Herudover er det nødvendigt at tilkøbe opdateringer med jævne mellemrum – det gør sig ikke gældende ved online regnskabsprogrammer.

Hvis du har adgang til internettet er vores klare anbefaling derfor, at du vælger at benytte et online regnskabsprogram.

Sammenlign regnskabsprogrammer

Nedenfor har vi gjort det muligt at sammenligne diverse online regnskabsprogrammer. Du skal blot sætte kryds ved de regnskabsprogrammer, du ønsker at sammenligne. På den måde kan du danne dig et overblik over, hvilket program, der passer bedst til dig.

Vælg herunder, hvilke regnskabsprogrammer du gerne vil se en sammenligning af.

Billy
e-conomic
Simpelt Regnskab
E-Moms
Dinero
Dynaccount
Xena
  Billy e-conomic Simpelt Regnskab E-moms Dinero Dynaccount Xena
Prøv det Prøv Billy gratis – Lige nu i HELE 90 dage Prøv e-conomic gratis i 14 dage Prøv Simpelt Regnskab gratis i 30 dage Prøv E-Moms gratis i 30 dage Prøv Dinero helt gratis! Prøv Dynaccount Prøv Xena gratis
Anbefalet til Anbefalet til små og mellemstore virksomheder samt webshops Velegnet til større virksomheder med adskillige ansatte, samt til store webshops. Førstevalget for mange bogholdere og revisorer. Velegnet til freelancere, kunstnere og andre selvstændige uden ansatte. Brugbart for kunstnere og andre selvstændige uden ansatte. Særdeles velegnet til selvstændige. Også velegnet til små og mellemstore webshops. Velegnet til mellemstore virksomheder og mellemstore webshops. Særdeles velegnet til projektorienterede virksomheder, hvor flere mennesker har fingrene i regnskabet.
Pris 145 kr./mnd* Fra 99 kr./mnd 89 kr./mnd 99 kr./mnd 165 kr./mnd* 129 kr./mnd 149 kr./mnd pr. bruger
Alle moduler inkluderet – ingen tilkøb Max 1.000 posteringer pr. år og begrænsede features til 99,-Fuld funktionalitet og op til 2.000 posteringer for 159 kr./mnd. Derefter 318 kr./mnd Alle moduler inkluderet – ingen tilkøb Ved køb af 12 mnd. ad gangen. Gratis for standardmulighederne Gratis til ren bogføring eller alle moduler til fast pris. GRATIS for én bruger!
Fakturering
Email faktura Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
PDF Faktura Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
EAN Faktura Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Abonnementsfaktura Ja +51 kr./mnd Nej Nej Ja Ja Ja
Hurtig oprettelse af kunder under fakturering Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Fakturering via Mobil Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Automatisk rykker Nej Ja Nej Nej Ja Nej Ja
Eget layout på faktura Ja Ja Eget logo Ja Ja Eget logo Ja
Faktura på engelsk Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Faktura på øvrige sprog Ja Ja Nej Spansk Ja Nej Ja
Kundekartotek Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Integreret tidsregistrering Time Starter og Intempus Nej Ja Nej Nej Nej Ja
Online adgang til fakturahistorik for kunder Ja Nej Nej Nej Nej Nej Ja
Kreditkortbetaling af faktura Ja Nej Nej Nej Nej Nej Ja
Integreret inkasso Ja (Rykkerportalen, Inkassosikring) Ja (Rykkerportalen) Nej Nej Ja (kræver pro) Samarbejde med Svea Ja
Tilbud
Udsendelse af tilbud Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Konvertering af tilbud til faktura Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Automatisk påmindelse ved udløb Ja Nej Nej Nej Nej Nej Nej
Regninger / bilag
Leverandørkartotek Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Hurtig oprettelse af leverandører under bogføring Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Upload af regninger / bilag Ja +49 kr./mdr Ja Nej pro Ja Ja
Mobil upload af regninger / bilag Ja Ja Nej pro Ja Ja
Email regninger til regnskab Ja Nej Nej Ja (kræver pro) Ja Ja
Automatisk faste regning Ja PBS integration Nej Nej Nej Nej Nej
Tekstgenkendelse i bilag Ja Nej Nej Nej Ja (kræver pro) Ja Ja
“Automatisk” bogføringshjælp Ja Nej Nej Nej Ja (Dinero Crowd foreslår bogføring) Nej Nej
Bogføringshjælp Ja Nej Ja (momssatser mm.) Nej Ja (Dinero Crowd) Nej Nej
Integreret kørebog Milagebook, Smartday, Apacta, Timestarter Nej Ja Nej Mileage Book Nej Nej
“Et-klik” sletning af bilag Ja Nej Ja Nej Ja Nej Nej
Afstemning
Automatisk bankafstemning Ja Ja Nej Nej Nej Ja Ja
Momsafregning
Nemt momsoverblik Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Et-klik bogføring af moms Ja Ja Ja Nej Ja Nej Ja
Revision / bogholder
Adgang for revisorer og bogholdere Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Adgang til fuld kassekladde Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Nem eksport af kontoplan mm. Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Generelt
Standardopsætninger forskellige virksomhedsformer Nej Ja Nej Nej Ja Ja Ja
Håndtering af fremmede valutaer Ja Ja Ja Nej Ja Ja Ja
Budget funktioner Nej Ja Nej Nej Nej Nej Nej
Forskudt regnskabsår Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Sikkerhed og backup
SSL Sikkerhed Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Mulighed for fuld eksport Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Integration
Mulighed for integration med Magento Ja 3. part Nej Nej Ja Nej Nej
Mulighed for integration med WooCommerce Ja 3. part Nej Nej Ja Nej Nej
Mulighed for integration med Prestashop Ja 3. part Nej Nej Ja Ja Nej
Mulighed for integration med Dandomain Ja 3. part Nej Nej Ja Nej Nej
Mulighed for integration med Shopify Ja 3. part Nej Nej Ja Nej Nej
Integreret I Shoporama Ja Ja Nej Nej Ja Nej Nej
Adgang for udviklere til API Ja Ja Nej Nej Ja Ja Ja (tovejs!)
Integration til lønsystemer Danløn, Dataløn, Lønadministration, Gratisal Danløn (se flere) Danløn Nej Danløn Nej Nej
Integration til kassesystemer OPTIPOS, ShopBox, POS Lavu, Ajour, iZettle, Sofier Ja (se flere) Nej Nej Sofier, FlexPos, AwesomePos Nej Nej
Support
Email support Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Telefon support Ja Ja Ja Ja Nej Ja Ja
Chatsupport Ja Ja Nej Nej Ja Nej Ja
Lagerstyring
Lagermodul Ja +102 kr./mnd Nej Ja Nej Ja Ja

* Prisen gælder hvis du forudbetaler for ét år ad gangen.